Spektakle
background_1

Spektakle artystyczne

Spektakl artystyczny łączy breakdance, djing, beatbox i freestyle z przekazem edukacyjnym o równowadze między życiem online a rzeczywistością. Dostosowany jest do potrzeb dwóch grup wiekowych: klasy 2-5, 6-8. Jego celem jest nie tylko rozwój artystyczny, ale także budowanie świadomości o zagrożeniach wirtualnego świata, takich jak uzależnienie od technologii, hejt czy dezinformacja. Projekt promuje pozytywne wartości kultury i jej dobroczynnego wpływu na aktywizację dzieci w sferach fizycznych i psychicznych oraz zachęca do rozwijania twórczego potęcjału młodych ludzi


Problemy związane z brakiem dostępu do kultury, edukacji artystycznej oraz niską świadomością wartości kultury wśród dzieci i młodzieży są rozwiązywane przez nas poprzez oferowanie atrakcyjnych, angażujących form edukacji kulturalnej podczas naszego spektaklu  który bazuje na elementach kultury HIP-HOP, takich jak taniec (breakdance), djing, freestyle, graffiti i beatbox, co pozwala skutecznie przyciągnąć uwagę uczestników, budować ich kompetencje społeczne oraz rozwijać zainteresowania artystyczne zarówno muzyczne jak i ruchowe . Dzięki temu wzmacniamy pozytywną identyfikację z kulturą, wspieramy rozwój pasji i tworzymy alternatywę dla destrukcyjnych wzorców zachowań.

Spektakl "Balans" skutecznie zaspokaja potrzeby kulturalne, edukacyjne i emocjonalne dzieci oraz młodzieży, odpowiadając na problematykę współczesnych zagrożeń związanych z uzależnieniem od technologii, takich jak:

Nadmierne korzystanie z urządzeń cyfrowych:
Spektakl w sposób artystyczny ukazuje negatywne skutki nadmiernego przebywania online (m.in. FOMO, spadek koncentracji, izolacja społeczna) i podaje konkretne rozwiązania, jak wykorzystać kulturę do poprawy swojego zycia.

Brak wzorców w zakresie zdrowego stylu życia:
Spektakl promuje pozytywne wartości kultury , takie jak rozwijanie pasji artystycznych (np. taniec, sztuka), pielęgnowanie relacji z bliskimi oraz umiejętność odnajdywania balansu między światem realnym i wirtualnym.

Potrzeba alternatywnych form spędzania czasu:
Dzieci i młodzież, zwłaszcza w trudnych warunkach rodzinnych, mogą odnaleźć w kulturze HIPHOP (breakdance, djing, beatbox, graffiti) inspirację do rozwijania swoich zainteresowań artystycznych i nawiązywania nowych relacji.

Budowanie kompetencji społecznych:
Spektakl angażuje uczestników do refleksji nad ich relacjami z rówieśnikami i rodziną, promując zdrową komunikację i umiejętność rozwiązywania konfliktów poprzez wykorzystanie artystycznych elementów kultury HIp-Hop i zachęca do tworzenia społeczności twórczych w dzielnicy Wawer.

Dostosowanie do grup wiekowych:
Treści spektaklu są specjalnie przygotowane dla różnych grup wiekowych (klasy 2-5 oraz 6-8), co pozwala dostosować przekaz do poziomu dojrzałości uczestników, czyniąc go zrozumiałym i adekwatnym.

Spektakl odpowiada na potrzeby uczniów i nauczycieli, dostarczając nie tylko treści z zakresu kultury, ale również narzędzi do dalszej pracy wychowawczej w szkole. Jego artystyczny i interaktywny charakter sprawia, że młodzież łatwo identyfikuje się z bohaterami, co zwiększa efektywność przekazu.

Scroll to Top